درحال بارگذاری...

ویژگی های یک محصول ارگانیک چیست؟(قسمت دوم)

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

ویژگی های یک محصول ارگانیک چیست؟(قسمت دوم)


ویژگی های یک محصول ارگانیک چیست؟(قسمت دوم)

محصول ارگانیک محصولی است که نهاده های خارج از اکوسیستم ندارد. به عبارتی یک محصول ارگانیک با حذف نهاده های مصنوعی مانند؛ کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات، داروهای مضر برای حیوانات، بذرها و نژادهای اصلاح شده ژنتیکی، مواد نگهدارنده و مواد افزودنی تولید می شود. این شیوه ی تولید محصول به گفته ی حامیانش سبب افزایش عمر حاصلخیزی خاک و جلوگیری از طغیان آلودگی و بیماری می شود.


دلایل مصرف محصول ارگانیک

همانطور که گفتیم محصولات غیر ارگانیک به دلیل رسوب عناصر غذایی و سموم برای استفاده ی انسان مناسب نخواهند بود. در صورتی که تقاضای محصول ارگانیک در جوامع افزایش یابد، تولیدکنندگان نیز چاره ای جز عرضه ی محصول ارگانیک نخواهند داشت. در این میان نهادهای مدیریتی در حوزه کشاورزی باید ترتیبی اتخاذ کنند تا سوء استفاده کنندگان نتوانند محصولات غیر استاندارد خود را با برچسب ارگانیک روانه بازار کنند.

انسان در جهان هستی به تنهایی زندگی نمی کند؛ تمامی جانداران بر روی کره ی خاکی حق زیست دارند. رویه ای که انسان به منظور رفع نیاز های خود در تمامی زمینه ها از جمله کشاورزی پیش گرفته است، به طور حتم حیات بر روی کره ی زمین را تهدید می کند. انسان نیاز دارد دست کم برای حفظ بقای خود از محیط زیست و تمامی جانداران محافظت کند که این یکی از ابتدایی ترین اقدامات در این جهت تولید محصول ارگانیک و سازگار با اکوسیستم می باشد.

در نهایت هر یک از ما میتوانیم در باغچه ی خانه ی خود محصول ارگانیک مصرفی خود را تولید کنیم. در صورتی که امکان کاشت در باغچه ی خانگی را ندارید، سعی کنید از مراکز معتبر و دارای نشان سلامت اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنید تا برخی فروشندگان نتوانند به راحتی با برچسب “محصول ارگانیک” هزینه ی بیشتر در مقابل سلامت کمتر را به شما ارائه کنند.


نسیم نصیری، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


سم پاشی بذر پاشی پهپاد سیرنگ پهباد سم پاش کشاورزی

این مطالب را هم بخوانید!

کشاورزی عضوی و کشت محصولات بی...

کشاورزی عضوی یک روش کشاورزی است که بر اساس استفاده از مواد طبیعی و بی‌سمی برای کشت محصولات کشاورزی انجام می‌شود. در کشاورزی عضوی، هدف اصلی حفظ تعادل طبیعی در محیط زیست، بهره‌وری بالا، حفظ سلامتی خاک، و تولید محصولات با کیفیت و بدون استفاده از سموم شیمیایی است. در ادامه، به برخی اصول و مزایای کشاورزی...

ادامه مطلب »

پرکن روتاری تک نازله در ماشین...

پرکن روتاری تک نازله در ماشین های صنایع غذایی را بشناسید اجزای روتاری تک نازله را بشناسید روتاری تک نازله با استفاده از یک موتور و سیستم پمپاژ، ماده مورد نظر را از مخزن مربوطه می‌گیرد و آن را از طریق یک لوله به نازل ارسال می‌کند. نازل در انتهای لوله قرار گرفته است و وظیفه دارد ماده را در شکل اسپر...

ادامه مطلب »

لغات و اطلاحات انگلیسی و فارسی...

لغات و اطلاحات انگلیسی و فارسی آبیاری ...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116